Crise económica + crise cultural.

Con 6 millóns de parados, España superou  a países como Reino Unido ou Francia en venda de ‘smartphones’ segundo datos da consultora Comscore. O dato non deixa de ser sorprendente tendo en conta que o noso país está á cabeza de Europa en desemprego e a crise económica provocou un descenso importante no consumo.

Seis de cada dez móbiles no noso país son intelixentes, é dicir, serven para moito máis que escribir mensaxes de texto ou realizar chamadas. A boa saúde do sector en España tradúcese en preto de 20 millóns de usuarios con teléfonos intelixentes. Destacar tamén que os 8 móbiles máis vendidos en España o ano pasado, custan todos máis de 400 euros e 2 deles chegan a 600 euros. A este custo incial hai que engadir o consumo mensual, entendo que dificilmente por debaixo de 20 euros.

Segundo un estudo publicado polo Chupete.com (festival de publicidade e comunicación infantil) baixo a lema: Smartphones para nenos e  adolescentes, ensinan ou distraen? , sabemos que case un 40 por cento de todos eles prefiren ter un smartphone; é dicir, un móbil intelixente. É máis, na carta aos Reis Meigos así consta. Nese mesmo estudo, o uso podería catalogarse da seguinte maneira: principalmente para xogar, seguido do seu uso para aplicacións educativas ou, simplemente, para conectarse a Internet.

Nos dous últimos anos, en España creceu a demanda de dispositivos móbiles tipo smartphones e tabletas táctiles, outro dos sectores do mercado que segue aumentando cota de mercado e que os usuarios prefiren para visitar páxinas de Internet dunha maneira máis cómoda. É máis, o trafico de Internet aumentou considerablemente respecto dos seus irmáns máis pequenos: os móbiles intelixentes.

Ademais, este tipo de clientes, adolescentes, son moi rendibles para os operadores; son un grupo de consumidores con moita actividade desde o móbil: ademais de usar as diferentes plataformas de mensaxería instantáneas, estes envían unha media de 60 mensaxes de texto ao día. Así mesmo, como nota curiosa do estudo, a diferenza do que se poida crer, Facebook non é a rede social que máis se usa: esta queda en terceira posición tras Twitter en primeiro lugar e Tuenti en segundo.

Por outra parte, o servizo de estatísticas online  Alexa(un dos máis importantes xunto con Compete) nos ofrece métricas bastante fiables sobre os principais aspectos da analítica web (tráfico, usuarios únicos, páxinas vistas, etc). Métricas que nos permiten analizar a evolución das páxinas web máis importantes. As  primeiras son referidas a buscadores e redes sociais e hai que agardar ao posto 11 para encontrar un referido a contido. Non parece, por tanto, que o que está a ocorrer coa cultura en España sexa unha substituciñon da canle de transmisión (analóxica por dixital, como din os gurús do electrónico), senón que simplemente, a información e o coñecemento está deixando de ter interese, por que? Tívoa algunha vez? Somos un país de incultos?

O día 28 de agosto reproducía nunha nova no noso espazo editorial, aparecida en la Voz de Galicia, según a que o 70% dos españois nunca visitaban un museo, que no noso país son maioritariamente de acceso gratuíto, ou case. As bibliotecas tamén son gratuítas e cal é o seu uso?